martes, 24 de febrero de 2015

A 03



A03

Problemes d’informació
Fet per Marina Amalrich, Esther  Barrientos, Ana Cebrián, Marta Rubí i Mireia Torras. 

Cas 1
Cas 2
Enunciat
Enunciat

Els Fernández són una família de 4 membres (mare, pare i 2 fill) volen fer un viatge a NY. Mai han estat a aquesta gran ciutat, però fa temps que volen fer aquest viatge .
El Lluís és un jove periodista que té com a missió  viatjar a NY, per realitzar un reportatge de la ciutat. Ja ha anat un parell de cops: un cop va viatjar amb la seva parella i l’altre va ser també per feina. 

Identificació factors condicionants
Identificació factors condicionants

  •      La família Fernández domina el català i el castellà, però l’anglès només el parla l’Álex, el fill gran. 
  •     A NY hi passaran 2 setmanes, les dues setmanes de Nadal, ja que el pare té festa. A més a més, dues setmanes ja són suficients per visitar la ciutat.
  •     La família vol visitar els paratges més turístics: l’edifici Empire State, l’Estàtua de la Llibertat, Time Square...
  •          El Lluís té un domini de la llengua anglesa gairebé com si fos natiu. Va ser un dels motius pels quals li van donar aquesta feina.
  •         A NY s’hi passarà 3 setmanes. El reportatge que ha de fer ha de ser molt extens, i ha preparat moltes entrevistes. Ha de visitar molts llocs i ha d'acudir a molts esdeveniments per després tenir un bon reportatge.
  •         Ell vol que al seu reportatge apareguin els edificis més turístics, però també les zones més underground, menys visitades de la ciutat, els barris més conflictius.
Identificació necessitats informació
Identificació necessitats informació

  •            La família farà  un turisme d’oci y lúdic. S’ allotjaran a l’hotel Eddison, es troba al centre de la ciutat. A més a més,  pretenen dinar y sopar a bons restaurants, restaurants de qualitat.
  •            Faran un viatge internacional ja que viatgen de Barcelona a NY.
  •           Fa 6 mesos que s’han preparat el viatge. Un viatge que durarà 2 setmanes.
  •            El Lluís farà un viatge per feina, en l’àmbit periodístic, però també pretén fer turisme.
  •            S’allotjarà a un hotel a les afores de la ciutat, però pretén ensenyar en el seu reportatge llocs (restaurants, bars, carrers...) per tot tipus de butxaques i gustos.
  •            El viatge ha estat molt improvisat. Fa només 15 dies que sap que s’hi passarà un mes a la ciutat neoyorquina.





lunes, 23 de febrero de 2015

Marta Rubí. Mireia Torras
Gestió de la informació
23/02/2015

6. Telecinco. Boda de Chelsea Clinton 
-  Verificació: Perquè tot és arxiu. Utilitza documentació fruit d’una recerca i aquesta requereix ser comprovada I verificada per tal de ser creïble
- Creativitat: També es fan servir imatges per verificar la información.

7. USA Today
-  Creativitat: Perquè la documentació és l’element predominant.
- Verificació: Utilitza informació que ha de ser verificada per tal de ser creïble. 

8. Campofrio
-  Creativitat: Funció preparatòria. Molt utilitzat en publicitat. Producte original creat per l’empresa.

9. El Periódico
- Complementarietat: Principal i més abundant ja que el contingut principal requereix un suport de documentació 
- Verificació: és necessària una recerca perquè la informació sigui verificada i creïble.

10. Mad Men
- Creativitat: Funció preparatòria. S’han de documentar i informar bé per vestir als personatges de la sèrie de manera correcta

11. La sexta. El objetivo
Verificació: Documentació verificada per ser creïble. 

domingo, 22 de febrero de 2015




Gestió de la informació T2
A 02

Fet per Marina Amalrich i Ana Cebrián 


6- Telecinco. Boda de Chelsea Clinton.
La funció d’aquest exemple, és de qualitat. Encara que pugui semblar que és complementària, ja que l’exemple, que és la boda de Chelsea Clinton va complementant amb un suport de documentació, té una funció de credibilitat i verificació. Els nostres arguments es basen en el fet que hi ha un ús molt gran d’imatges, vídeos i arguments de qualitat.
Una de les imatges que em traït de documentació (d’arxiu) de Chelsea Clinton és en el moment que ella es gradua i va agafada de la mà dels seus pares. Per aquest mateix motiu, que hi hagi documentació d’arxiu, ens fa pensar en la funció de rendibilitat.

En aquest exemple, descriu també les imatges que creus que són de documentació (d’arxiu) que apareixen al llarg del vídeo

7- USA Today. Interactive Pope Benedict XVI
La funció d’aquest segon exemple, és de creativitat, perquè tota la peça té una funció de documentació. A més a més podem dir que té una funció de rendibilitat perquè permet la reutilització de material informatiu.

8- Campofrio. El currículum de todos
Sobre aquest exemple, destacaríem la creativitat dins de la funció de qualitat, ja que hi ha un ús extensiu de documentació augmenta la qualitat i credibilitat del producte que anuncien.
També destaquem la funció de creativitat amb la funció preparatòria, pel procés d’investigació sobre el que hi ha produït tant laboralment com culturalment.


9- El Periodico. El precio del Tomate
La funció de creativitat, preparatòria, per la creació. Hi ha hagut un procés d’investigació per la creació d’un producte. 

10- Mad Men
La funció d’aquest exemple és de creativitat, ja que hi ha información i ús de la documentació.

11- La sexta. El Objetivo
Sobre aquest exemple, l’enfocaríem cap a la funció de verificació, dins de la funció de qualitat. Verifiquen amb la comprovació d’imatges, dades, localitzacions… és una funció que està molt relacionada amb la credibilitat.


Esther Barrientos

6. TELECINCO: BODA DE CHELSEA CLINTON
·         Creativitat
·         Verificació perquè ens mostra unes dades que han de ser comprovades per tal que siguin creïbles.

7. USA TODAY: INTERACTIVE POPE BENEDICT XVI’S PAPACY
·         Verificació perquè ens mostra unes dades que han de ser comprovades per tal que siguin creïbles.
·         Creativitat
·         Credibilitat perquè utilitza una informació a través d’una bona font de documentació.

8. CAMPOFRÍO
·         Creativitat (funció preparatòria): els publicistes fan molt ús d’aquest recurs.

9. EL PRECIO DEL TOMATE
·         Verificació perquè ens mostra unes dades que han de ser comprovades per tal que siguin creïbles.
·         Complementarietat perquè el contingut principal té un suport de documentació. Això ve donat d’una notícia que ha sigut verificada per tal que sigui creïble.

10. MAD MEN
·         Funció preparatòria: fa falta una investigació prèvia per a què sigui creïble.

11. LA SEXTA: EL OBJETIVO

·         Verificació perquè ens mostra unes dades que han de ser comprovades per tal que siguin creïbles.       





lunes, 16 de febrero de 2015

Marta Rubí Roig
Gestión de la información
A01

1. Pon un ejemplo de permanencia de la tradición oral en la actualidad y justifica tu elección.

Los chistes son un ejemplo de permanencia de la tradición oral. Me refiero a los tradicionales, a los que conoce todo el mundo y que se transmiten generación tras generación. Hay chistes que no pasan de moda. Mi abuela, por ejemplo, siempre me cuenta chistes de cuando ella era joven y la verdad es que en la actualidad se siguen oyendo muchos de ellos.


2. A partir del Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica pon un título al vídeo del informe, elige dos datos de los que aparecen y coméntalos, dando tu opinión.
http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/

La llegada de la vida digital española.

El 43% de la población española ya ha comprado por internet: Antes, la gente era más desconfiada a la hora de comprar cosas por internet, ya sea ropa, objetos varios, comida, etc. Hoy en día, esta inseguridad va desapareciendo y las personas confían más en la compra digital. Pienso que tiene muchas ventajas porque a través de internet se pueden encontrar más cosas que en tiendas no se encuentran. Por ejemplo, el año pasado no encontraba unas deportivas que me gustaban en ninguna tienda y lo que hice fue comprarlas a través de internet. De esta manera me salieron más baratas y pude elegir el modelo exacto que quería. No obstante, tardaron casi un mes en llegar porque venían de EEUU y esto puede ser un inconveniente si necesitas algo cuanto antes. Muchas tiendas online están trabajando para que sus productos lleguen antes al consumidor. Por ejemplo, los supermercados: se puede hacer la compra a través de la red y la misma tarde ya tienes todos los productos en tu casa pagando un pequeño suplemento, pero, de esta manera, no se tiene que cargar con la compra, otra gran ventaja.
La compra a través de internet es algo positivo y un gran avance. Además, este método de compra va en aumento.

El 78% de la población española envía mensajes instantáneos: La creación de aplicaciones como Whatsapp, Telegram o otras han posibilitado el envío de mensajes instantáneos de manera gratuita y esto ha causado una disminución del uso de SMS y llamadas telefónicas. Bajo mi punto de vista es un beneficio porque permite estar en contacto a todas horas con amigos, familia, y sobre todo, con gente que vive lejos y no tienes la posibilidad de ver. También pienso que es un mecanismo muy cómodo porque es rápido y de esta manera no hace falta llamar por teléfono.


3. Analiza el vídeo Information/R/Evolution.
http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM
Identifica todos los servicios y productos que puedas y haz una descripción básica de cada uno. Ejemplo: Wikipedia es…
 
Newsweek: es una revista de noticias de aparición semanal. Se publica en Nueva York y se distribuye en los Estados Unidos.

Google: es una compañía estadounidense cuyo producto principal es un motor de búsqueda. El término suele utilizarse como sinónimo de buscador. Se caracteriza por su gran facilidad y por ser el más usado del mundo.

Microsoft office: es un conjunto de aplicaciones que realizan tareas ofimáticas, es decir, que permiten automatizar y perfeccionar las actividades habituales de una oficina.

Yahoo: es una empresa prestadora de diversos servicios en Internet y una de las más populares del mundo. Originalmente era un buscador pero ahora es un portal con servicios muy variados.

Wikipedia: es una enciclopedia libre, políglota y editada en colectivo. Es administrada por la Fundación Wikimedia, una organización sin ánimo de lucro cuya financiación está basada en donaciones.

Blogger: permite crear y publicar una página web, generalmente de carácter personal, con una estructura cronológica que se actualiza regularmente y que se suele dedicar a tratar un tema concreto. Para publicar contenidos, el usuario no tiene que escribir ningún código o instalar programas de servidor.

Youtube: es un sitio web para compartir vídeos subidos por los usuarios a través de Internet, por tanto, es un servicio de alojamiento de vídeos.

Diigo: es un sistema de gestión de información personal basado en el concepto "nube", que incluye marcadores web, archivo de imágenes y documentos, bloc de notas post-it, así como selección de textos destacados.

Stumbleupon: es un sitio web comercial que integra una red social que permite a los usuarios intercambiar páginas de interés en línea. StumbleUpon también te deja editar tus intereses para poder descubrir paginas que sean más de tu interés.

Digg: es un sitio social de noticias, principalmente de ciencia y tecnología, donde los usuarios votan las mejores historias otorgándoles mayor exposición y popularidad a las más votadas. Permite que se publiquen artículos sobre una gran variedad de géneros.


Pon un título y haz una valoración personal.

Título: La evolución de los servicios de internet.

-Hoy en día internet nos permite acceder a millones de páginas web y servicios, los cuales son de gran utilidad para diversos fines. En la actualidad, con internet podemos hacer de todo, chatear, comprar cosas, buscar información, etc y la creación de páginas cada vez va en aumento, existiendo diversas alternativas si alguna no nos gusta. Pienso que internet es un gran avance para la sociedad y muy útil. Y es que, internet permite integrar muchas cosas: televisión, compras, enciclopedias, leer el periódico online, etc, teniéndolo todo a nuestra disposición con un solo click.

ACTIVITAT 1

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Els contes són un clar exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat, ja que es transmeten de generació en generació, de pares a fills. A més a més, aquests contes contenen coneixements valuosos que s’han anat transmeten al llarg de la història fins als nostres dies.


2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica
http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/
- Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Titular del vídeo: LA ERA DIGITAL

El 93’5% de les persones, utilitzen internet totes les setmanes
Això ens fa pensar en la necessitat que tenim les persones d’estar connectats, que anys enrere, hagués sigut impossible pensar que seria així. És un percentatge molt elevat que fa que molts serveis que abans es feien manualment, hagin passat a fer-se per internet com demanar una visita, veure el teu compte en el banc...etc. Això aporta facilitat i comoditat a l’usuari, ja que no ha d’anar fins X lloc per demanar una visita, sinó que des de casa ho pot fer. Però un inconvenient força important, és que la massificació de la digitalització ha fet que moltes feines que les feien persones, ara ja no calen. Llavors això contribueix a menys llocs de treballs que veient com està el panorama, no creiem que sigui el més adient. Però tot té els seus pros i els seus contres.

81% ús d’smartphones a Espanya en tota Europa. Som els primers en la seva utilització
És una dada que a primera ullada, sobta. Sobta com un país com el nostra, dels més “endarrerits” en diverses qüestions en Europa, sigui el que més consum fa d’smartphones. Mentre França i Alemanya fan un ús del 67%, bastant per sota de nosaltres. Creiem que és una xifra desorbitada perquè tenir un smartphone no està a l’abast de tothom.

3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.
http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

- Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

- Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

Wikipedia: és una web on les seves pàgines poden ser editades per múltiples usuaris. Els usuaris poden modificar, crear o borrar un text.

World Wide Web: és el sistema de documents hipertextuals entrellaçats als que accedim a través d’Internet.

Yahoo: és un popular buscador i servei de correu electrònic, fet servir per milions de persones arreu del món.

Google: és un motor de búsqueda. El sistema en el qual es basa Google s’organitza entorn a la idea de ser un buscador d’Internet ágil i complet. Així, permeten als seus usuaris a accedir a milers de llocs i dades en qüestió de segons.

You tube: és una web molt popular on els seus usuaris poden penjar i compartir vídeos.

Diigo: és un sistema de gestió d'informació personal basat en el concepte de " núvol " que inclou marcadors web, bloc de notes post-it , arxiu d'imatges i documents , així com selecció de textos destacats .

Word: és un processador de text.

Paint: és un programa editor de fotografía a l’abast de tothom, desenvolupat per Microsoft.

Blogger: és un servei que permet crear i publicar continguts per part de qualsevol usuari.

Facebook: és una de les reds socials amb més ressó en tot el món.

Titular del vídeo: LA REVOLUCIÓ DE LA WEB

Aquest vídeo ens mostra el canvis que ha patit (i està patint constantment) la informació. Canvis com la manera de crear información o de compartir-la. Cada cop tenim més información al nostre abast, però és això millor? Moltes de les fonts d’informació no són oficials. És aquí on els usuaris han de saber gestionar la informació i descartar aquella que no és veraç.

  • Fet per MireiaTorras i Esther Barrientos

sábado, 14 de febrero de 2015





ACTIVITAT 1





1. Un exemple de permanència de la tradició oral serien els remeis casolans ja que no estan registrats en cap llibre i la informació d’aquestes creences populars que trobem a internet és molt limitada i no és veraç, per tant només es poden transmetre oralment.


2. El nom del documental podria ser Evolució digital ja que en que en aquest vídeo podem observar tot un procés evolutiu en el món digital



Dades:

-El 78% dels espanyols, utilitzen Internet cada dia; el percentatge es dispara en el cas dels joves.

-2014 ha estat l'any de la conolidació del comerç electronic i la fibra óptuca a la llar.


3.  Identificació de tots els serveis i productes:


-Google: és el cercador d’Internet més utilitzat per els usuaris en la búsqueda d’informació.

-Wikipedia: és el model d’enciclopèdia digital més conegut, on es usuaris poden intervenir i interactuar amb la web.
-Youtube: És un canal on els usuaris intervenen pujant els seus vídeos
-Yahoo: Té servei de correu i els usuaris poden preguntar dubtes i altres poden respondre.
-Adobe: és una empresa coneguda a nivell internacional, creadora de programes d’edició d’imatge, video i pàgines web.
-Blogger: és una web on l’usuari pot crear el seu propi blog de forma senzilla, sense necessitat de gaires coneixements informàtics.

Títol:Evolució dels serveis i els productes que ofereix internet. 



Sense cap dubte internet evoluciona constantment i de forma molt ràpida per facilitar-nos cada vegada més totes les nostres tasques i la nostra comunicació en una societat globalitzada.



  • Fet per Marina Amalrich i Ana Cebrián. 

miércoles, 11 de febrero de 2015

Benvinguts a El viaje de gea.

Us convidem a fer un viatge amb nosaltres pels 5 continents, des de llocs inóspits, fins les ciutats més visitades del món. No us adormiu, no usvoldreu perdre els mil i un paratges que tenim preparats per a vosaltres.
En aquesta travessia no calen maletes, passaport, ni estrés. Només calen ganes de disfrutar de les vistes i de les noves cultures. 

Moltes gràcies per voler compartir amb la Marina Amalrich, Esther Barrientos, Ana Cebrián, Marte Rubí i Mireia Torras aquest llarg recorregut.