lunes, 13 de abril de 2015

Gestió de la informació. Javier Guallar
A11. Exercici per parelles
Inici 25 març 2015 a classe. Publicació blog abans 13 abril 2015

Marina Amalrich, Mireia Torras i Esther Barrientos

  1. Google Scholar
Fes a Google Scholar http://scholar.google.es/  una cerca relacionada amb la temàtica del teu blog (pot ser alguna de les dels exercicis A09 o A10). Descriu i comenta breument la cerca realitzada (operadors, filtres...) i els resultats obtinguts, i selecciona un o dos, copiant títol i url.
La família que se’n va de vacances a Nova York d’oci, quan arriben, es volen informar bé dels llocs més emblemàtics de la ciutat. És per això que, utilitzen el Google Scholar per cercar els llocs més emblemàtics d’aquesta gran ciutat. Volen buscar els llocs més visitats ja que, un viatge a Nova York, no es fa cada dia i no volen que els hi quedi res per visitar.
Les primeres pàgines que han sortit al cercar sobre els llocs més turístics de Nova York, han sigut:



2. Google Alertes
Crea dues alertes a Google Alerts http://www.google.com/alerts?hl=es  en relació a la temàtica del teu blog, i:
-descriu la configuració de cada alerta: data de realització de la consulta, tipus de fonts, freqüència, idioma, regió, quantitat. Si has modificat l’alerta, indica les modificacions i dates; mostra captures de pantalla de la configuracions finals de les alertes.
-tria al menys dos dels documents obtinguts i copia títol i url, justificant la teva elecció.
-comenta el més clarament possible tot el procés: si has modificat les alertes o no, quantes alertes i quants documents has rebut, valora els resultats obtinguts.

Les alertes que hem creat amb relació al tema del nostre blog són les següents:

La primera alerta és “hoteles de cinco estrellas en California”. La freqüència és al moment, les fonts automàtiques, tots els idiomes, regió Estats Units, i només volem obtenir informació dels millors resultats.





La segona alerta és ‘’Ofertes American Airlines”, una companyia aèrea americana. Com veiem, hi ha algunes diferències respecte a la primera alerta. Ara només ens interessa rebre informació un cop al dia, per evitar un excés d’informació innecesària. Les fonts seràn automàtiques, idioma espanyol, totes les regions, i ens interessa rebre tota mena de resultats per comparar opcions i preus.





A partir de les alertes que hem fet, ens han arribat diversos correus electrònics. En “Ofertes American Airlines” hem rebut força informació, encara que no tota la informació rebuda ens interessava ja que, alguna d’elles no ens servia pel destí que desitjàvem.
Per altra banda, l’alerta d’hotels a California no ha sigut tant satisfactòria perquè no hem rebut massa informació.











3. Talkwalker Alerts
Repeteix la pregunta 2 amb Talkwalker Alerts http://www.talkwalker.com/alerts (les mateixes alertes o molt similars) i compara finalment els dos sistemes d’alertes, a partir d’aquesta experiència.



Després d’haver fet alertes en tots dos sistemes, arribem a la conclusió que, Google Alertes ens dóna més opcions que Talkwalker, que té un sistema més senzill de búsqueda.

1 comentario:

  1. Go and visit https://www.ytviews.in/ for YouTube viewership and likes, Best portal for social media marketing in India.

    ResponderEliminar