martes, 28 de abril de 2015

Catàlegs de Biblioteques

Marta Rubí Roig

A. 15

He fet dues cerques avançades a la biblioteca de la Facultat de Comunicació Blanquerna. Una d'aquestes cerques m'ha servit tan sols per consultar el llibre, ja que no es podia portar a casa.


En aquesta primera cerca he posat la paraula clau: City Barcelona perquè m'interessava que fos un poc més internacional i he limitat la cerca a la Facultat de Comunicació Blanquerna per comoditat.  També he posat que el tipus de document que vull és un llibre ja que puc trobar més informació. L'idioma he dit que sigui qualsevol i en quan a l'any he limitat la cerca a llibres posteriors a 2000 i anteriors a 2014.


Els llibres que m'ha trobat són els dos següents:  


A mi m'ha semblat més interessant el primer ja que el meu blog va de viatjes i aquest llibre parla de ciutats ocasionals. L'autor és Martí Peran i la data és correcte perquè està entre les dates que he delimitat. He trobat el llibre al segon pis de la biblioteca on es troba la secció d'urbanisme. Està molt bé perquè és un llibre trilingüe (castellà, català, anglès). L'unic impediment que he tingut és que no es podia portar a casa. Per aquest motiu he fet una segona cerca.




La segona cerca he decidit que havia de ser una mica més específica. He buscat "Ciutats Palma Barcelona" perquè com que jo sóc de Palma i estic vivint a Barcelona em semblava curiós un llibre on aparagués informació de les dues ciutats. En aquest cas també he limitat la cerca a la Facultat de comunicació Blanquerna i he dit que el tipus de document sigui un llibre. Però aquí he volgut que l'idioma sigui el català.


Tan sols m'ha trobat un llibre amb aquestes caractéristiques que és el que portaré a la classe. El llibre es diu Barcelona València Palma, una història de confluències i divergències. La data de publicació d'aquest llibre és en 2010. Els autors són Ignasi Aballí, Melcior Comes i Vicens Sanchis. És un llibre que parla sobretot de les semblançes i les diferències de les tres ciutats. També apareixen fotografies de diversos llocs, es parla de la cultura, etc.


Aquesta tasca ha estat útil per saber buscar llibres i altres tipus de documents a una biblioteca. Encara que sembli fácil no ho és perquè a les biblioteques hi ha una gran quantitat de llibres i és necessari limitat la cerca per trobar simplement els que més ens interessen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario